9 Eylül 2013 Pazartesi

TEK KİŞİLİK KPOP TURU -AİLEE

   Çok değil 2 gün evvel Türkiye'de ki Kpop severler için İstanbul'da bir ziyafet oldu. Hayatımda hiç Kpop dinlememe rağmen Kore ve Japonya'ya hayranlığımdan dolayı twitter anasayfamdan gördüğüm resimlerle el mahkum heyecanlandım. Üzerine Tarkan'ın şarkısında oynayan Ailee adlı sanatçının üstüne Üsküdar'a Gideriken şarkısını patlatması onun sempatimi kazanmasında büyük rolü oldu. Bende Kpop araştırmalarına başladım. Benim gibi bu müziği yeni tanıyanlara pusula olmam için böyle bir yazı yazmaya karar verdim. Tabi ki de yıllardır dinleyenler gibi bir bilgim yok fakat en azından yararlı olacağımı ümit ederekten tanıtmaya başlıyorum.



AILEE:                                                                      

       Buraya gelip de wikipedia bilgilerini copy-paste yapmak istemiyorum. Dinleyici olarak yorum yapıcam. O yüzden kişisel bilgilerini herkes merak ettiği derecede araştırsın.                                                                  

















İlk olarak gözüme ilk çarpan şarkıyla başlıyorum. ''Heaven'' Vokalin güzelliği yanında nakarat insanın diline pelesenk oluyor :) Durduk yere heaven heaven demeye başlıyorum. Şarkı sözlerini incelediğimde ''sen benim tek yolumsun'' sözü çok içten. Sıcak bir şarkı. Klipteki uzun saçlı adamın saçlarının benim saçımdan daha güzel olduğu gerçeğini kalbime gömerek çekik gözlü insanın benim gözümdeki güzelliğini ekliyerek 2. şarkıma geçiyorum.






Şarkı bir öncekine göre daha haraketli. Ona kıyasla vokal daha baskın. Klip daha şahşahlı. Ailee her zamanki gibi güzel. Şimdi Türkiye'de ki popla kıyaslamak utançla sonuçlanırdı. Hande Yener'le kıyaslasanıza. Tamam sustum. 3. şarkıya geçiyorum.






Kyaaa bu şarkıyı çok beğendim. Çok huzur verici. Tam yolculuk şarkısı. Yavaş yavaş Ailee fanı oluyorum asdfghj :D Bayadır bu tip şarkılar arıyordum. Allam insan üzgün olmasın asdfg :D Hadi dinleyelim.




Şarkı sanat akıyor yia. Olm ne güzel işler yapıyo bu çekikler. Hem güzeller hem başarılı. Ses akıp gidiyor resmen, cismen, manen, madden akıyor asdfg Bu kadının bir de görünüşü duruşu ayrı bi olay. Yavaş bi şarkıda bu kadar mı ağır başlı olabilir insan ya da hareketli bir şarkıda kawaii olmuyor kawaii'nin 2 tık üstüne bürünüyor. Abartılı bi makyajı da yok. Cici kız senieaağ.





Bence Ailee hep sert vokal takılmalı. ne kadar oturuyor sesi şarkıya. Güzel de dans etmiş burda. Hayır sen o mikrofonu ne kadar güzel tutuyorsun öyle?





Biraz da müzik hayatında ki başarılardan bahsetmek istiyorum kısa bir biografi gibi düşünün;


''Ailee 30 Mayıs 1989'ta ABD'nin Colorado eyaletinde dünyaya geldi. Scotch Plains Lisesi'nde ve PACE Üniversitesi'nde öğrenim gördü. Arkadaşlarının ona iyi bir şarkıcı olduğunu söylemesi üzerine ünlü R&B şarkılarını yorumladığı bir Youtube kanalı açarak şarkıcılığa ilk adımını atmış oldu. 2010'da müziğe devam etmek ve köklerine daha yakın olmak için Güney Kore'ye taşındı. 

Ailee K-pop çıkışı öncesinde, Johnnyphlo ve Philadelphia kökenli rapcı Decipher gibi şirket içindeki sanatçılarla düet yaptığı New York ve New Jersey merkezli bağımsız bir şirket olan Muzo Entertainment altında sanatçıydı. YMC Entertainment'taki eğitim günleri boyunca, Wheesung'un 9 Ekim 2011'da çıkan "They Are Coming" şarkısında düet yaptı. Ailee ayrıca Decipher'ın "Catch Me If You Can" isimli şarkısında da yer aldı.

3 Eylül 2011'de Wheesung ile birlikte MBC'nin Chuseok özel bölümünde performans sergilediler. Ailee'nin sahnedeki varlığı, henüz çıkış yapmamasına rağmen profesyonel bir şarkıcı gibi olmasına şaşıran seyirciler tarafından hemen fark edildi. "Halo" solo performansından sonra şarkıcı BMK şöyle bir yorum yaptı: "Nereye giderse gitsin, her zaman büyük bir yıldız olma potansiyeli taşıyacak. Kesinlikle harikulade bir sesi var." Ailee bütün bu yorumlardan sonra herkes tarafından birinci sıraya yükseltildi. 30 Ocak 2012'de KBS Dream High Season 2'de dizi icabı K-pop grubu HershE'nin bir üyesi olarak oyuncu olarak çıkışını yaptı.

6 Şubat'ta Ailee'nin çıkış şarkısı Heaven'nın müzik video tanıtımı yayınlandı. Heavan şarkısının prodüktörlüğü ve sözü Wheesung'a aittir. 9 Şubat'ta, Ailee, Beast'den Gi Kwang'ın yer aldığı şarkısını ve müzik videosunu çıkardı. Sonraki gün Heaven performansıyla M.net M! Countdown programında sahnede çıkışı gerçekleştirdi ve Şubat 11'de SBS Inkigayo ile devam etti. Çıkışından sadece bir ay sonra Cyworld Müzik Ödülleri'de aday gösterildi. "Ayın Şarkısı" ve "Ayın Çaylağı" ödüllerini kazandı.''



İlk Kpop turumuzun da sonuna geldik. Sağlıcakla kalın. Hoşçakalın. asdfg

https://twitter.com/itzailee
http://instagram.com/aileeonline


0 yorum:

Yorum Gönder